PM4 SP – moduł 3: mnożenie cz. I
Wprowadzenie
4.3 Czego będziemy się uczyć w tym module?
1 Zagadnienie
|
1 Quiz
4.3 Niezbędne pomoce
4.3 Test diagnostyczny
Rodział I: Porównywanie ilorazowe
4.3.1 Lekcje 1-2: Obwód i pole prostokąta
9 Zagadnienia
|
2 Quizy
4.3.1 Rozgrzewka
4.3.1 Rozgrzewka A – kwadrat liczby
4.3.1 Rozgrzewka B – brakujący czynnik
4.3.1 Ćwiczenie A – obwód i pole prostokąta (wstęp)
4.3.1 Ćwiczenie B – obwód prostokąta: 2*(długość+szerokość)
4.3.1 Ćwiczenie C – obliczanie nieznanej długości boku prostokąta, gdy dany jest drugi bok i obwód
4.3.1 Ćwiczenie D – pole prostokąta: długość*szerokość
4.3.1 Ćwiczenie E – obliczanie nieznanej długości boku prostokąta, gdy dany jest drugi bok i pole
4.3.1 Ćwiczenie F – obliczanie długości boków prostokąta będących liczbami naturalnymi oraz obwodu, gdy dane jest jego pole
4.3.1 Zestaw zadań
4.3.1 Rozwiązania zadań
4.3.2 Lekcje 3-4: Porównywanie ilorazowe w kontekście obwodu i pola prostokąta
7 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.3.2 Rozgrzewka
4.3.2 Rozgrzewka A – obliczenia związane z polem i obwodem prostokąta
4.3.2 Ćwiczenie A – prostokąt 3 razy dłuższy niż szeroki
4.3.2 Ćwiczenie B – wyznaczanie długości prostokąta na podstawie szerokości i proporcji
4.3.2 Ćwiczenie C – zadanie z treścią
4.3.2 Ćwiczenie D – porównanie pól i obwodów prostokątów o proporcjonalnych wymiarach
4.3.2 Zestaw zadań
4.3.2 Rozwiązania zadań
4.3.3 Lekcja 5: Zadania z treścią
7 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.3.3 Rozgrzewka
4.3.3. Rozgrzewka A – znajdowanie brakującego boku prostokąta oraz obliczanie obwodu i pola
4.3.3 Ćwiczenie A – zadanie z treścia I
4.3.3 Ćwiczenie B – zadanie z treścią II
4.3.3 Ćwiczenie C – zadanie z treścią III
4.3.3 Ćwiczenie D – zadanie z treścią IV
4.3.3 Zestaw zadań
4.3.3 Rozwiązania zadań
Rozdział II: Mnożenie przez potęgi liczby 10
4.3.4 Lekcja 6: Modelowanie mnożenia przez 10, 100 i 1000 w tabeli rzędów wielkości
6 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.3.4 Rozgrzewka
4.3.4 Rozgrzewka A – zadania z treścią
4.3.4 Ćwiczenie A – przedstawianie w tabeli rzędów wielkości iloczynu liczby jednocyfrowej przez potęgę liczby 10
4.3.4 Ćwiczenie B – mnożenia liczb dwucyfrowych przez 10 i 100 w tabeli rzędów wielkości
4.3.4 Ćwiczenie C – rozkładanie wielokrotności 10, 100 i 1 000 na iloczyn w celu uproszczenia mnożenia
4.3.4 Zestaw zadań
4.3.4 Rozwiązania zadań
4.3.5 Lekcja 7: Iloczyn liczby jednocyfrowej przez 10, 100 i 1000
7 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.3.5 Rozgrzewka
4.3.5 Rozgrzewka A – Rozkładanie wielokrotności 10, 100 i 1 000 na czynniki
4.3.5 Ćwiczenie A – rozpoznawanie wzorców w mnożeniu z użyciem tabeli rzędów wielkości
4.3.5 Ćwiczenie B – mnożenie liczb jednocyfrowych przez wielokrotności 10, 100 i 1 000 (zapis numeryczny i analiza wzorców)
4.3.5 Ćwiczenie C – zadanie tekstowe z sumą dwóch iloczynów liczby jednocyfrowej przez wielokrotność 10 i 100
4.3.5 Ćwiczenie D – zadanie tekstowe z użyciem porównania „1 000 razy więcej”
4.3.5 Zestaw zadań
4.3.5 Rozwiązania zadań
4.3.6 Lekcja 8: Iloczyn dwucyfrowych wielokrotności liczby 10
6 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.3.6 Rozgrzewka
4.3.6 Rozgrzewka A – obliczanie iloczynu
4.3.6 Ćwiczenie A – mnożenie dwucyfrowych wielokrotności 10 przy użyciu tabeli rzędów wielkości i różnych sposobów rozkładu
4.3.6 Ćwiczenie B – modelowanie mnożenia dwucyfrowych wielokrotności 10 za pomocą modelu pola prostokąta
4.3.6 Ćwiczenie C – zastosowanie modelu pola prostokąta i tabeli rzędów wielkości do mnożenia dwucyfrowych wielokrotności 10
4.3.6 Zestaw zadań
4.3.6 Rozwiązania zadań
Rozdział III: Mnożenie przez liczby jednocyfrowe
4.3.7 Lekcje 9-10: Modelowanie mnożenia liczb dwu-, trzy-, czterocyfrowych przez jednocyfrowe
7 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.3.7 Rozgrzewka
4.3.7 Rozgrzewka A – mnożenie wielokrotności liczby 10
4.3.7 Ćwiczenie A – mnożenie liczby dwucyfrowej przez jednocyfrową z użyciem żetonów i tabeli rzędów wielkości
4.3.7 Ćwiczenie B – mnożenie liczby dwucyfrowej przez jednocyfrową z użyciem żetonów i tabeli rzędów wielkości (przekraczanie progu)
4.3.7 Ćwiczenie C – zastosowanie tabeli rzędów wielkości do mnożenia liczb trzycyfrowych przez jednocyfrowe — metoda iloczynów częściowych
4.3.7 Ćwiczenie D – mnożenie liczby czterocyfrowej przez jednocyfrową z użyciem iloczynów częściowych i tabeli rzędów wielkości
4.3.7 Zestaw zadań
4.3.7 Rozwiązania zadań
4.3.8 Lekcje 11-12: Tradycyjny algorytm mnożenia (mnożenie przez liczby jednocyfrowe)
7 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.3.8 Rozgrzewka
4.3.8 Rozgrzewka A – rozbijanie mnożenia na iloczyny częściowe w zapisie z jednostkami
4.3.8 Ćwiczenie A – mnożenie liczby trzycyfrowej przez jednocyfrową z użyciem tabeli rzędów wielkości i przekraczania progu
4.3.8 Ćwiczenie B – porównanie metody iloczynów częściowych i tradycyjnego algorytmu mnożenia pisemnego przy mnożeniu liczby trzycyfrowej przez jednocyfrową
4.3.8 Ćwiczenie C – porównanie metody iloczynów częściowych i tradycyjnego algorytmu mnożenia pisemnego przy mnożeniu liczby czterocyfrowej przez jednocyfrową
4.3.8 Ćwiczenie D – rozwiązywanie zadania tekstowego z użyciem mnożenia liczby trzycyfrowej przez jednocyfrową (tradycyjny algorytm mnożenia pisemnego)
4.3.8 Zestaw zadań
4.3.8 Rozwiązania zadań
4.3.9 Lekcje 12-14: Ilustrowanie mnożenia za pomocą modelu pola prostokąta
6 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.3.9 Rozgrzewka
4.3.9 Rozgrzewka A – zadania z treścią (obliczanie iloczynu liczb)
4.3.9 Ćwiczenie A – mnożenie liczby trzycyfrowej przez jednocyfrową z użyciem modelu pola powierzchni i iloczynów częściowych
4.3.9 Ćwiczenie B – porównanie modelu pola powierzchni i algorytmu mnożenia pisemnego przy mnożeniu liczby trzycyfrowej przez jednocyfrową
4.3.9 Ćwiczenie C – rozwiązywanie zadania tekstowego z zastosowaniem wybranej strategii: algorytmu pisemnego, modelu pola powierzchni lub metody iloczynów częściowych
4.3.9 Zestaw zadań
4.3.9 Rozwiązania zadań
Rozdział IV: Zastosowanie tradycyjnego algorytmu mnożenia w zadaniach z treścią
4.3.10 Lekcje 15-16: Zadania z treścią
7 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.3.10 Rozgrzewka
4.3.10 Rozgrzewka A – iloczyny częściowe
4.3.10 Ćwiczenie A – zadanie z treścią I
4.3.10 Ćwiczenie B – zadanie z treścią II
4.3.10 Ćwiczenie C – zadanie z treścią III
4.3.10 Ćwiczenie D – układanie zadania do modelu paskowego
4.3.10 Zestaw zadań
4.3.10 Rozwiązania zadań
4.3.11 Lekcje 17-18: Zadania z treścią – cztery działania
7 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.3.11 Rozgrzewka
4.3.11 Rozgrzewka A – zadania z treścią
4.3.11 Ćwiczenie A – zadanie z treścią I
4.3.11 Ćwiczenie B – zadanie z treścią II
4.3.11 Ćwiczenie C – zadanie z treścią III
4.3.11 Ćwiczenie D – zadanie z treścią IV
4.3.11 Zestaw zadań
4.3.11 Rozwiązania zadań
POWTÓRZENIE I SPRAWDZIAN
4.3.12 Lekcje 19-21: Powtórzenie
6 Zagadnienia
4.3.12 Zadania do lekcji
4.3.12 Powtórzenie A – modelowanie iloczynu za pomocą modelu pola prostokąta
4.3.12 Powtórzenie B – mnożenie za pomocą tradycyjnego algorytmu
4.3.12 Powtórzenie C – zadanie z treścią
4.3.12 Powtórzenie D – zadanie z treścią
4.3.12 Powtórzenie E – zadanie z treścią
4.3.13 Lekcja 22: Sprawdzian
1 Zagadnienie
4.3.13 Sprawdzian
ZADANIA DODATKOWE
4.3 Zadania dodatkowe
Poprzedni Quiz
Następne Zagadnienie
4.3.1 Ćwiczenie A – obwód i pole prostokąta (wstęp)
PM4 SP – moduł 3: mnożenie cz. I
4.3.1 Lekcje 1-2: Obwód i pole prostokąta
4.3.1 Ćwiczenie A – obwód i pole prostokąta (wstęp)
Poprzedni Quiz
Powrót do: Lekcja
Następne Zagadnienie
Przewijanie do góry
Login
Accessing this kurs requires a login. Please enter your credentials below!
Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło
Zapamiętaj mnie
Lost Your Password?
Załóż konto
Don't have an account? Register one!
Register an Account