PM4 SP – moduł 4: dzielenie
Wprowadzenie
4.4 Czego będziemy się uczyć w tym module?
1 Quiz
4.4 Test diagnostyczny
Rozdział I: Dzielenie z resztą
4.4.1 Lekcja 1: Dzielenie z resztą
7 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.4.1 Rozgrzewka
4.4.1 Rozgrzewka A – ile razy dzielnik mieści się w dzielnej?
4.4.1 Ćwiczenie A – Dzielenie liczby dwucyfrowej przez jednocyfrową – bez reszty (model: macierz)
4.4.1 Ćwiczenie B – Dzielenie liczby dwucyfrowej przez jednocyfrową – z resztą (model: macierz)
4.4.1 Ćwiczenie C – Dzielenie liczby dwucyfrowej przez jednocyfrową – z resztą (różne sposoby modelowania)
4.4.1 Ćwiczenie D – Interpretacja reszty w zadaniu tekstowym (model paskowy)
4.4.1 Zestaw zadań
4.4.1 Rozwiązania zadań
4.4.2 Lekcje 2-3: Modelowanie dzielenia z resztą za pomocą macierzy, modelu pola prostokąta i żetonów
8 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.4.2 Rozgrzewka
4.4.2 Rozgrzewka A – dzielenie z resztą, zadania z treścią D
4.4.2 Ćwiczenie A – dzielenie liczb jednocyfrowych i dwucyfrowych z użyciem modelu pola prostokąta
4.4.2 Ćwiczenie B – zadanie z treścią
4.4.2 Ćwiczenie C – modelowanie dzielenia za pomocą żetonów w tabeli rzędów wielkości
4.4.2 Ćwiczenie D – modelowanie dzielenia za pomocą żetonów w tabeli rzędów wielkości c.d.
4.4.2 Ćwiczenie E – modelowanie dzielenia za pomocą żetonów w tabeli rzędów wielkości c.d. 2
4.4.2 Zestaw zadań
4.4.2 Rozwiązania zadań
4.4.3 Lekcja 4: Dzielenie wymagające wymiany na żetony niższego rzędu
6 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.4.3 Rozgrzewka
4.4.3 Rozgrzewka A – dzielenie w głowie
4.4.3 Ćwiczenie A – 3 jedności : 2, 3 dziesiątki : 2
4.4.3 Ćwiczenie B – 4 jedności : 3, 4 dziesiątki 2 jedności : 3
4.4.3 Ćwiczenie C – 84 : 3
4.4.3 Zestaw zadań
4.4.3 Rozwiązania zadań
4.4.4 Lekcja 5: Dzielenie za pomocą algorytmu i sprytną strategią
6 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.4.4 Rozgrzewka
4.4.4 Rozgrzewka A – dzielenie z resztą
4.4.4 Ćwiczenie A – dzielenie liczby dwucyfrowej (reszta w dziesiątkach)
4.4.4 Ćwiczenie B – dzielenie liczby dwucyfrowej (reszta w dziesiątkach i jednościac)
4.4.4 Ćwiczenie C – sprytne rozbijanie dzielnej, gdy dzielnik jest większy od cyfry w najwyższym rzędzie dzielnej
4.4.4 Zestaw zadań
4.4.4 Rozwiązania zadań
4.4.5 Lekcja 6: Dzielenie z resztą w zadaniach z treścią
5 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.4.5 Rozgrzewka
4.4.5 Rozgrzewka A – tradycyjny algorytm dzielenia
4.4.5 Ćwiczenie A – modelowanie dzielenia za pomocą żetonów w tabeli rzędów wielkości
4.4.5 Ćwiczenie B – 6 dziesiątek 4 jedności : 4
4.4.5 Zestaw zadań
4.4.5 Rozwiązania zadań
4.4.6 Lekcje 7-9: Modelowanie dzielenia za pomocą modelu pola prostokąta
9 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.4.6 Rozgrzewka
4.4.6 Rozgrzewka A – brakujący czynnik, a wynik dzielenia
4.4.6 Ćwiczenie A – różne sposoby rozbijania dzielnej
4.4.6 Ćwiczenie B – różne sposoby rozbijania dzielnej c.d.
4.4.6 Ćwiczenie C – budowanie dzielnej „od części do całości”
4.4.6 Ćwiczenie D – różne sposoby rozbijania dzielnej
4.4.6 Ćwiczenie E – model pola prostokąta a tradycyjny algorytm dzielenia
4.4.6 Ćwiczenie F – model pola prostokąta a tradycyjny algorytm dzielenia c.d.
4.4.6 Zestaw zadań
4.4.6 Rozwiązania zadań
Rozdział II: Dzielenie dużych liczb przez liczby jednocyfrowe
4.4.7 Lekcja 10: Dzielenie wielokrotności 10, 100 i 1000 przez liczby jednocyfrowe
6 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.4.7 Rozgrzewka
4.4.7 Rozgrzewka A – zadania z treścią – dzielenie
4.4.7 Ćwiczenie A – rola jednostki w dzieleniu
4.4.7 Ćwiczenie B – dzielenie wielokrotności 10, 100 i 100 przez jednocyfrowy dzielnik
4.4.7 Ćwiczenie C – zadanie z treścią
4.4.7 Zestaw zadań
4.4.7 Rozwiązania zadań
4.4.8 Lekcja 11: Dzielenie liczby trzycyfrowej przez jednocyfrową (niskie dzielniki)
6 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.4.8 Rozgrzewka
4.4.8 Rozgrzewka A – dzielenie w postaci z jednostkami
4.4.8 Ćwiczenie A – 423 : 3
4.4.8 Ćwiczenie B – 783 : 3
4.4.8 Ćwiczenie C – 543 : 3
4.4.8 Zestaw zadań
4.4.8 Rozwiązania zadań
4.4.9 Lekcje 12-13: Tradycyjny algorytm dzielenia
7 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.4.9 Rozgrzewka
4.4.9 Rozgrzewka A – działania w tabeli rzędów wielkości
4.4.9 Ćwiczenie A – 297 : 4
4.4.9 Ćwiczenie B – ile jest tygodni w roku?
4.4.9 Ćwiczenie C – dzielenie za pomocą tradycyjnego algorytmu; sprawdzanie poprawności wyniku za pomocą mnożenia
4.4.9 Ćwiczenie D – zadanie z treścią
4.4.9 Zestaw zadań
4.4.9 Rozwiązania zadań
4.4.10 Lekcja 14: Działania dzielenia, w których występuje 0
5 Zagadnienia
|
2 Quizy
4.4.10 Rozgrzewka
4.4.10 Rozgrzewka A – dzielenie liczb wielocyfrowych przez jednocyfrowe
4.4.10 Rozgrzewka B – dzielenie w zadaniach z treścią D
4.4.10 Ćwiczenie A – zero w dzielnej
4.4.10 Ćwiczenie B – zero jako reszta w wyższym rzędzie
4.4.10 Zestaw zadań
4.4.10 Rozwiązania zadań
4.4.11 Lekcja 15: Dwie interpretacje dzielenia
7 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.4.11 Rozgrzewka
4.4.11 Rozgrzewka A – dzielenie
4.4.11 Ćwiczenie A – zadanie z treścią (dzielenie „na”)
4.4.11 Ćwiczenie B – układanie zadania z treścią do modelu paskowego (dzielenie „na”)
4.4.11 Ćwiczenie C – zadanie z treścią (dzielenie „po”)
4.4.11 Ćwiczenie D – układanie zadania z treścią do modelu paskowego (dzielenie „po”)
4.4.11 Zestaw zadań
4.4.11 Rozwiązania zadań
4.4.12 Lekcja 16: Dzielenie liczby trzycyfrowej przez jednocyfrową (wysokie dzielniki)
6 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.4.12 Rozgrzewka
4.4.12 Rozgrzewka A – dzielenie „po”, czy dzielenie „na”?
4.4.12 Ćwiczenie A – 273 : 7
4.4.12 Ćwiczenie B – zadanie z treścią I (dzielenie „na”)
4.4.12 Ćwiczenie C – zadanie z treścią II (dzielenie „po”)
4.4.12 Zestaw zadań
4.4.12 Rozwiązania zadań
4.4.13 Lekcje 17-18: Związek tradycyjnego algorytmu dzielenia z modelem pola prostokąta
5 Zagadnienia
|
1 Quiz
4.4.13 Rozgrzewka
4.4.13 Rozgrzewka A – zadania z treścią
4.4.13 Ćwiczenie A – rozdzielność dzielenia względem dodawania
4.4.13 Ćwiczenie B – tradycyjny algorytm dzielenia a model pola prostokąta
4.4.13 Zestaw zadań
4.4.13 Rozwiązania zadań
POWTÓRZENIE I SPRAWDZIAN
4.4.14 Lekcje 19-20: Powtórzenie
4 Zagadnienia
4.4.14 Zadania do lekcji
4.4.14 Powtórzenie A – obliczanie ilorazu
4.4.14 Powtórzenie B – zadanie z treścią I
4.4.14 Powtórzenie C – zadanie z treścią II
4.4.15 Lekcja 21: Sprawdzian
1 Zagadnienie
4.4.15 Sprawdzian
Zadania dodatkowe
4.4 Zadania dodatkowe
Poprzednie Zagadnienie
Następne Zagadnienie
4.4.1 Ćwiczenie C – Dzielenie liczby dwucyfrowej przez jednocyfrową – z resztą (różne sposoby modelowania)
PM4 SP – moduł 4: dzielenie
4.4.1 Lekcja 1: Dzielenie z resztą
4.4.1 Ćwiczenie C – Dzielenie liczby dwucyfrowej przez jednocyfrową – z resztą (różne sposoby modelowania)
Poprzednie Zagadnienie
Powrót do: Lekcja
Następne Zagadnienie
Przewijanie do góry
Login
Accessing this kurs requires a login. Please enter your credentials below!
Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło
Zapamiętaj mnie
Lost Your Password?
Załóż konto
Don't have an account? Register one!
Register an Account