Liczba lekcji | Łączny czas trwania nagrań | Średnia długość nagrań | Liczba plików pdf do pobrania |
---|---|---|---|
23+1 | 6 godzin | 16 min/lekcja | 45 |
W tym rozdziale uczniowie poznają części dziesiąte poprzez ich związek z ułamkami i miarami metrycznymi. Na początku dzielą jednostki miary, takie jak kilogramy, metry i centymetry, na dziesięć równych części, aby zrozumieć, że np. 0,1 kg to \(\frac{1}{10}\) kilograma. Następnie uczą się zapisywać części dziesiąte zarówno w postaci ułamków dziesiętnych, jak i liczb dziesiętnych.
Kolejny etap to praca z liczbami większymi niż 1, gdzie uczniowie mierzą długości i zapisują je jako ułamki dziesiętne i liczby mieszane (np. 2,4 cm to \(2\frac{4}{10}\) centymetra). Używają modeli pola powierzchni i osi liczbowej do przedstawiania tych wartości w różnych formach.
Na koniec uczniowie korzystają z tabeli rzędów wartości oraz żetonów dziesiętnych, aby lepiej zrozumieć położenie cyfr w liczbach dziesiętnych. Uczą się zapisywać liczby w postaci rozwiniętej oraz zaznaczać je na osi liczbowej, co pozwala im lepiej zrozumieć relację między jednościami a częściami dziesiętnymi.
Ten rozdział stanowi wprowadzenie do liczb dziesiętnych i przygotowuje uczniów do dalszej pracy z nimi w kolejnych tematach.