Prawdziwa Matematyka

Cześć!

Nazywam się Zofia.

Jestem matematyczką,
prywatną nauczycielką i ogromną optymistką zdecydowaną pomóc Ci
w nauczaniu matematyki w sposób oparty na zrozumieniu.

Dlaczego nauczam matematyki w sposób oparty na zrozumieniu?

TRUDNE POCZĄTKI

Jako młody prywatny nauczyciel nauczałam tradycyjnymi metodami. Były to dokładnie takie same metody, które do dziś stosowane są w większości szkół: nauka polegała na naśladowaniu metod i sposobów prezentowanych przez nauczyciela, a uczeń musiał znać wzory i algorytmy.

Zrozumienie i myślenie były zupełnie zbędne, a wręcz szkodliwe, bo przeszkadzały w posłusznym odtwarzaniu kroków zaprezentowanych na tablicy.

Nie rozumiałam dlaczego musiałam tłumaczyć uczniom po wielokroć to samo – dlaczego ciągle zapominali to, czego uczyłam ich wcześniej.

PRZEŁOMOWE ODKRYCIE

Któregoś dnia, pracując nad własnymi zadaniami na studiach matematycznych, odkryłam, że ja zupełnie nie bazowałam na wiedzy pamięciowej, tylko na zrozumieniu tematu. Często nawet nie pamiętałam algorytmów, ale wcale ich nie potrzebowałam, bo potrafiłam sobie wszystko samodzielnie wyprowadzić i udowodnić.

Przeniosłam to podejście na nauczanie uczniów. Dzieci wreszcie zaczęły rozumieć matematykę i o wiele głębiej przyswajały nową wiedzę. Przestały bezmyślnie żonglować wzorami.

MOJA MISJA

Od czasu dokonania przeze mnie tego odkrycia, poświęciłam się uwalnianiu dzieci od wkuwania. Na co dzień przekonuję je oraz ich rodziców, że matematykę da się zrozumieć!

Moim celem stało się wyposażanie uczniów w głębokie zrozumienie zagadnień, które będzie z nimi przez całe życie, a nie tylko do najbliższej klasówki.

 

 Od dwudziestu lat zajmuję się nauczaniem matematyki.
Przez te lata pomogłam ogromnej liczbie uczniów i ich rodziców.

Chcesz poznać całą historię? Posłuchaj pierwszego odcinka podcastu Prawdziwa Matematyka.

Moje wykształcenie i doświadczenie zawodowe

Nauczaniem matematyki zajmuję się od dwudziestu lat.

Ukończyłam studia magisterskie na kierunku matematyka na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.

Ukończyłam studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Ukończyłam także studia podyplomowe z przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego.

Pracowałam jako pracownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Matematyki na uniwersytecie w Siedlcach.

Przez długi czas prowadziłam cotygodniowe warsztaty dla dzieci i młodzieży zainteresowanych matematyką.

Regularnie rozwijam się i doszkalam poprzez udział w międzynarodowych konferencjach, szkoleniach dla nauczycieli oraz poprzez czytanie literatury zawodowej.

Nieustannie prowadzę działalność popularyzującą nauczanie matematyki w sposób oparty na zrozumieniu:

  • prowadzę profil na IG oraz profil i grupę  na FB o nazwie „Prawdziwa Matematyka”;
  • nagrywam podcast o tym samym tytule;
  • przygotowuję pomoce, materiały i grafiki podnoszące świadomość społeczną;
  • prowadzę otwarte webinary dla dorosłych.

Wierzę, że każdy człowiek może opanować matematykę

Naturalną umiejętnością człowieka jest matematyzowanie, czyli dostrzeganie związków i relacji, tworzenie schematów, strukturyzowanie otaczającego nas świata w sposób matematyczny.

Umiejętność matematyzowania zostaje w większości z nas zduszona we wczesnych latach szkolnych, kiedy zaczynamy wierzyć, że matematyki nie da się zrozumieć i trzeba uczyć się jej na pamięć.

Problem wynika ze sposobu nauczania matematyki. Próbuje się nas przekonać, że matematyka to zbiór oderwanych od siebie faktów i regułek, a zadania trzeba rozwiązywać w jeden, z góry ustalony sposób. Wszelka inicjatywa i pragnienie matematyzowania zostają skutecznie uśpione.

Nadrzędnym celem nauczania matematyki jest rozwój umiejętności samodzielnego myślenia i mierzenia się z problemami, a nie nauczenie sposobów rozwiązywania konkretnych typów zadań.

Ja wiem, jak przywrócić człowiekowi radość
z matematyzowania.

Wiem, jak obudzić drzemiącego w człowieku
Prawdziwego Matematyka.

Kluczem do sukcesu jest skupienie się na poznawaniu mechanizmów rządzących matematyką, a nie wymyślonych przez kogoś schematów rozwiązywania zadań.

 

Teraz kolej na Ciebie

Jestem tu, aby Ci pomóc. Motywuje mnie pasja wynikająca z tego, że wiem, jak wielki sukces jesteście w stanie osiągnąć zarówno Ty, jak i Twoje dziecko.

Oferuję Ci kursy, lekcje indywidualne oraz bezpłatne materiały, dzięki którym możesz wprowadzić zmiany w swoim podejściu do nauczania matematyki.

Chcę pomóc Ci obudzić drzemiącego w Tobie i Twoim dziecku Prawdziwego Matematyka.

Niezależnie od tego, na jakim etapie edukacji jest Twoje dziecko, nie jest ani za wcześnie, ani za późno abyście oboje rozwijali swoje umiejętności.

Jestem gotowa pomóc Wam osiągnąć Wasz potencjał i odkryć radość z uczenia się oraz nauczania matematyki w sposób oparty na zrozumieniu.

Kursy i lekcje indywidualne online

Sprzedaż kursów, lekcji indywidualnych i materiałów edukacyjnych jest moją działalnością zarobkową. Jestem dumna z tego, że mogę zarabiać, dzieląc się moją szeroką wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami. Chcę jednak żebyś wiedział, że znaczną część owoców mojej pracy udostępniam bezpłatnie (m.in. podcast, artykuły, filmy, otwarte webinary dla dorosłych).

Nie jestem wszechwiedząca, nie znam odpowiedzi na wszystkie pytania, jak każdy człowiek popełniam błędy i miewam gorsze dni. Ale moim postanowieniem jest wspierać Ciebie jak potrafię najlepiej, czerpiąc z mojego doświadczenia i dzieląc się moją wiedzą. 

Staram się być sobą i niczego nie udawać. Proszę, nie oczekuj, że wszystko zawsze będzie idealnie, ale spodziewaj się z mojej strony pomysłów skłaniających do refleksji, ogromnego doświadczenia, morza cierpliwości i szczerego ukierunkowania na pomoc Tobie i Twojemu dziecku w zrozumieniu matematyki.

 

Być może już wiesz, że mimo, że działam w Internecie, staram się spędzać jak najwięcej czasu offline. Zapraszam Cię na mój Instagram, profil na Facebooku oraz do grupy na Facebooku.

Dziękuję Ci, że poświęciłeś czas, żeby odwiedzić moją stronę. Cieszę, że jesteśmy w kontakcie i już nie mogę się doczekać czekającej nas wspólnej podróży.

Moc uścisków,

 

podpis