REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

§ 1. Definicje i Postanowienia Ogólne

  1. Właścicielem i podmiotem prowadzącym Sklep Internetowy, funkcjonujący pod adresem prawdziwamatematyka.pl, jest: Grupa EduMatyka Zofia Zielińska-Kolasińska, Kazimierzów 5a, 05-310 Kałuszyn, NIP: 9512182859, adres e-mail: kontakt@prawdziwamatematyka. W dalszej części Regulaminu podmiot ten będzie określany jako “Sprzedawca”.
  2. Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez adres poczty elektronicznej wskazany w ust. 1.
  3. Niniejszy Regulamin określa zasady funkcjonowania Sklepu, proces zawierania umów sprzedaży, warunki realizacji zamówień oraz zasady rozliczeń. Akceptacja Regulaminu przez Kupującego jest koniecznym warunkiem finalizacji transakcji.
  4. Produkty oferowane przez Sprzedawcę to głównie materiały edukacyjne w formie cyfrowej, takie jak pliki (np. PDF, audio, wideo), interaktywne ćwiczenia oraz dostęp do kursów online czy platformy edukacyjnej.
  5. Wszystkie prezentowane w Sklepie ceny są cenami brutto (zawierającymi podatek VAT) i podane są w polskich złotych (PLN).
  6. Informacje o Produktach i ich cenach widoczne na stronach Sklepu stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

§ 2. Kluczowe Pojęcia

Na potrzeby niniejszego Regulaminu, poniższe terminy oznaczają:

  1. Cena – wartość pieniężna, którą Klient jest zobowiązany uiścić za Produkt; w przypadku treści/usług cyfrowych, oznacza także ich cyfrowe odzwierciedlenie wartości.
  2. Dzień roboczy – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  3. Dokument Zakupu – faktura lub paragon, wystawiony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przekazywany Klientowi jako potwierdzenie transakcji.
  4. Klient (Użytkownik) – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (lub w uzasadnionych przypadkach ograniczoną zdolność), osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta ze Sklepu, zamierza dokonać lub dokonała zakupu Produktów od Sprzedawcy.
  5. Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje zakupu Produktu w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Oferta – szczegółowa propozycja sprzedaży konkretnego Produktu, zawierająca jego opis oraz wszelkie istotne cechy i warunki.
  7. Przedsiębiorca – podmiot (osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna) prowadzący we własnym imieniu działalność gospodarczą, korzystający ze Sklepu.
  8. Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta – osoba fizyczna, która zawiera umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, weryfikowanego na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  9. Produkt – Towar lub Usługa oferowana przez Sprzedawcę w Sklepie, przeznaczona do sprzedaży, zazwyczaj odpłatna, chyba że zaznaczono inaczej.
  10. Produkt Cyfrowy – treść cyfrowa dostarczana Klientowi w formie pliku elektronicznego (np. e-book, materiały PDF, pliki audio/wideo) w ramach realizacji zakupu. Format pliku jest zależny od zawartości materiału.
  11. Usługa Cyfrowa – usługa umożliwiająca Klientowi: a) tworzenie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w formie cyfrowej; b) współdzielenie danych cyfrowych przesłanych lub wygenerowanych przez użytkownika lub innych użytkowników usługi; c) inne formy interakcji z takimi danymi.
  12. Regulamin – niniejszy dokument, określający zasady korzystania ze Sklepu, składania i realizacji zamówień przez Sprzedawcę.
  13. Sklep/Strona Internetowa – platforma internetowa, poprzez którą Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów.
  14. Towar – rzecz materialna będąca przedmiotem umowy zawartej ze Sprzedawcą.
  15. Towar z Elementami Cyfrowymi – towar materialny zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową, lub z nimi połączony w taki sposób, że brak tych elementów uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie.
  16. Trwały Nośnik – materiał lub narzędzie pozwalające na przechowywanie informacji w sposób umożliwiający ich odtwarzanie w niezmienionej postaci przez odpowiedni okres.
  17. Umowa – uzgodnienie pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, określające ich wzajemne prawa i obowiązki.
  18. Usługa – świadczenie realizowane przez Sprzedawcę na rzecz Klienta.

§ 3. Warunki Współpracy i Zawierania Umów

  1. Zasady współpracy oraz warunki realizacji umowy są określone w niniejszym Regulaminie oraz w szczegółowej Ofercie Produktu.
  2. Produkty takie jak materiały edukacyjne, kursy, e-booki czy inne Produkty objęte są ochroną praw autorskich. Zakup dostępu do Produktu oznacza udzielenie Klientowi licencji na jego wykorzystanie do celów własnych (szczegóły w §7).
  3. Regulamin i Oferta nie ograniczają ani nie wyłączają praw Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta, wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
  4. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności między postanowieniami Regulaminu a treścią Oferty, wiążąca jest Oferta.
  5. Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji przez Klienta Regulaminu, dokonania płatności oraz potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji. Jeśli termin płatności jest późniejszy niż zawarcie Umowy, Umowa zostaje zawarta w momencie akceptacji Regulaminu przez Klienta i przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia, jeśli płatność nie zostanie dokonana w ciągu 3 dni roboczych od złożenia zamówienia, lub gdy formularz zamówienia zostanie wypełniony w sposób uniemożliwiający jego prawidłową realizację, pomimo wezwania Klienta do korekty danych pod rygorem anulowania.

§ 4. Ceny i Płatności

  1. Podane ceny są cenami brutto i zawierają wszelkie należne podatki, chyba że Sprzedawca wyraźnie zaznaczy, iż cena jest ceną netto i wymaga doliczenia podatku VAT.
  2. Cena Produktu nie uwzględnia kosztów dostawy ani innych dodatkowych opłat, o których Klient zostanie poinformowany przed złożeniem zamówienia.
  3. Cena obniżona to cena Produktu obowiązująca po zastosowaniu zniżki.
  4. Cena najniższa to najniższa cena danego Produktu obowiązująca w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki; dla produktów oferowanych krócej niż 30 dni, jest to najniższa cena od początku ich oferowania do dnia obniżki.
  5. Sklep Internetowy umożliwia składanie zamówień przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
  6. Sprzedawca korzysta z usług zewnętrznych operatorów płatności online (paynow) w celu obsługi transakcji. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.
  7. Dostępne metody płatności obejmują: przelew tradycyjny, przelew elektroniczny, płatność kartą kredytową/debetową oraz płatność BLIK, a także inne metody oferowane przez wybrany Serwis płatności. Obsługiwane karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro.
  8. Klient jest zobowiązany do natychmiastowego uregulowania płatności po złożeniu zamówienia, chyba że Oferta lub wybrana metoda płatności stanowi inaczej.
  9. Procedura zakupu Produktów w Sklepie Internetowym:
    1. Wybór Produktu(ów) i dodanie ich do koszyka.
    2. Uzupełnienie wymaganych informacji (np. dane Klienta, wybór metody płatności).
    3. Zapoznanie się z łączną ceną za wybrane Produkty, w tym ewentualne koszty dostawy i inne opłaty.
    4. Akceptacja Regulaminu i złożenie zamówienia, a następnie dokonanie płatności.
    5. Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma potwierdzenie drogą elektroniczną.
  10. W przypadku zamówień składanych poza Sklepem Internetowym (np. e-mailem, przez komunikatory):
    1. Wybór Produktu(ów) i zapoznanie się z Ofertą.
    2. Podanie wymaganych informacji (np. dane Klienta, sposób płatności).
    3. Zapoznanie się z informacją o łącznej cenie i wszelkich dodatkowych kosztach przed akceptacją.
    4. Akceptacja warunków współpracy, w tym Regulaminu, oraz dokonanie płatności.
    5. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca prześle potwierdzenie.
  11. Po zawarciu Umowy, Sprzedawca przesyła Klientowi jej warunki, o ile nie zostały przekazane wcześniej.

§ 5. Zasady Realizacji Zamówień

Produkty Cyfrowe:

  1. Dostęp do zakupionego Produktu Cyfrowego zostanie udostępniony Klientowi niezwłocznie po otrzymaniu skutecznej płatności, najpóźniej w ciągu 48 godzin, chyba że Oferta stanowi inaczej. Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
  2. Produkt Cyfrowy będzie dostępny w ramach Konta Użytkownika na platformie Sprzedawcy lub zostanie przesłany na adres e-mail podany przez Klienta.
  3. W przypadku Produktów o zmiennej specyfice (np. kursy modułowe), gdzie materiały udostępniane są stopniowo, terminy dostępu zostaną określone w Ofercie.
  4. Zakup dostępu do grup społecznościowych lub do wydarzeń online (webinary/nagrania na żywo) oznacza przydzielenie dostępu zgodnie ze specyfiką Oferty.
  5. O ile Oferta nie stanowi inaczej, dostęp do Produktu jest ograniczony czasowo i wynosi 6 miesięcy od daty zawarcia Umowy.
  6. W przypadku problemów z uruchomieniem plików lub materiałów, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.
  7. Sprzedawca będzie informować Klienta o aktualizacjach Produktów, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do utrzymania zgodności Produktu z umową.

Usługi (np. lekcje):

  1. Szczegółowe warunki świadczenia usług (np. lekcji) są zawarte w Ofercie.
  2. Godzina lekcji oznacza 50 minut, chyba że Oferta określa inaczej.
  3. Lekcje jednorazowe oraz cykliczne odbywają się po wcześniejszym uzgodnieniu terminu ze Sprzedawcą (np. e-mailowo, telefonicznie, poprzez kalendarz online).
  4. Klient może skorzystać z lekcji nie później niż 6 miesięcy od daty zakupu, o ile Oferta nie stanowi inaczej.
  5. Dopuszcza się jednokrotną zmianę terminu lekcji jednorazowej, pod warunkiem odwołania jej najpóźniej 48 godzin przed planowanym terminem i ustalenia nowego terminu. W przypadku lekcji cyklicznych, dopuszczalna jest zmiana terminu dwóch lekcji w ciągu semestru z zachowaniem okresu 48 godzinnego, jak w przypadku lekcji jednorazowej. Niezgodne z zasadami odwołanie skutkuje uznaniem lekcji za wykonaną. Zmiana terminu powinna nastąpić drogą elektroniczną lub telefoniczną na dane wskazane w Regulaminie.

Usługi w Modelu Subskrypcyjnym:

  1. Umowy na świadczenie usług w modelu subskrypcyjnym (w tym dostępu do Produktów na czas określony) zawierane są na czas wskazany w zamówieniu, chyba że Oferta lub charakter usługi stanowi inaczej.
  2. Umowa zostanie automatycznie przedłużona na czas nieokreślony, jeśli nie zostanie wypowiedziana najpóźniej w dniu poprzedzającym termin obowiązywania umowy. Wypowiedzenie może być złożone Sprzedawcy (adres wskazany w Regulaminie) bez podania przyczyny lub poprzez dedykowaną opcję w Koncie Użytkownika.
  3. Umowę zawartą na czas nieokreślony można rozwiązać ze skutkiem na koniec bieżącego okresu rozliczeniowego.
  4. Miesiąc dostępu oznacza miesiąc kalendarzowy liczony od daty skutecznej płatności.

§ 6. Wymagania Techniczne

  • Klient zobowiązany jest korzystać ze Sklepu zgodnie z Regulaminem i obowiązującymi przepisami prawa.
  • Sprzedawca informuje, że korzystanie z Internetu wiąże się z ryzykiem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione. Klienci powinni stosować odpowiednie środki techniczne w celu minimalizacji tego ryzyka.
  • Do korzystania ze Sklepu lub składania zamówień niezbędne jest posiadanie przez Klienta:
    • Aktualnej wersji przeglądarki internetowej (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome) z dostępem do Internetu.
    • Aktywnego konta poczty elektronicznej.
  • Do korzystania z Produktów, Klient musi posiadać:
    • Aktualną wersję przeglądarki internetowej z dostępem do Internetu.
    • Aktywne konto poczty elektronicznej.
    • Aktualne oprogramowanie do obsługi plików elektronicznych w formacie wskazanym w Ofercie (np. *.zip, *.pdf, *.mobi, *.doc, *.docx, *.xsl).
    • Konto na platformie lub komunikatorze, jeśli z Oferty wynika dostęp do dedykowanej grupy/komunikacji.
  • O dodatkowych wymaganiach technicznych, jeśli będą konieczne do skorzystania ze Sklepu lub Produktów, Klient zostanie poinformowany przed złożeniem zamówienia.

§ 7. Prawa Autorskie i Licencje

  1. Wszystkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę, w tym Produkty Cyfrowe, Usługi, teksty, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe, stanowią utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawnej.
  2. Prawa autorskie do wymienionych materiałów przysługują Sprzedawcy lub innemu podmiotowi, od którego Sprzedawca uzyskał stosowną licencję. Materiały mogą być również wykorzystywane przez Sprzedawcę na innej podstawie prawnej.
  3. Materiały udostępniane przez Sprzedawcę są przeznaczone do wyłącznego użytku własnego Klienta, chyba że Oferta stanowi inaczej. Zabrania się ich nieuprawnionego rozpowszechniania, udostępniania, kopiowania (poza dozwolonym użytkiem osobistym) oraz pobierania poza zakresem dozwolonego użytku.
  4. Sprzedawca udziela Klientowi niewyłącznej licencji, bez prawa do sublicencjonowania i bez ograniczeń terytorialnych. Ograniczenia czasowe licencji wynikają z Oferty lub niniejszego Regulaminu. Wynagrodzenie za udzielenie licencji jest wliczone w cenę Produktu.
  5. Klient ma prawo do korzystania z materiałów w zakresie:
    • Zapisu utworu i wydruku – zapisu cyfrowego na Koncie Użytkownika lub w inny sposób dopuszczony przez Sprzedawcę; wydruk może być dokonany na własne potrzeby.
  6. W przypadku naruszenia postanowień niniejszego paragrafu, w tym naruszenia praw autorskich, Sprzedawca ma prawo dochodzić od Klienta odszkodowania oraz zadośćuczynienia. Klient w tym zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do okresowej aktualizacji Produktów, w szczególności Produktów Cyfrowych.

§ 8. Reklamacje Towarów i Odpowiedzialność za Zgodność z Umową

  1. Niniejszy paragraf określa zasady odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność świadczenia z Umową w odniesieniu do Towarów, zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta, dla umów zawartych od 1 stycznia 2023 r., w stosunku do Konsumentów oraz Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta.
  2. Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności Towaru (sprzedaż, dostawa, dzieło będące towarem) nie stosuje się przepisów Kodeksu cywilnego dotyczących rękojmi, lecz wyłącznie Ustawę o prawach konsumenta. Niniejszy Regulamin nie ma na celu ograniczenia ani zmiany tych uprawnień.
  3. Postanowienia niniejszego paragrafu nie mają zastosowania do Towarów, które służą wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej (np. płyta DVD z e-bookiem).
  4. Poza uprawnieniami z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność z umową, niektóre Towary mogą być objęte gwarancją, której warunki zostaną określone w Ofercie lub odrębnym dokumencie.

§ 9. Reklamacje i Uprawnienia dot. Treści/Usług Cyfrowych

  1. Niniejszy paragraf precyzuje uprawnienia Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta w zakresie umów o dostarczenie treści/usług cyfrowych zawartych od 1 stycznia 2023 r., zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta. Regulamin nie ma na celu ograniczania ani modyfikowania tych uprawnień.
  2. Jeśli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient ma prawo żądać ich doprowadzenia do zgodności z umową, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
  3. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z umową w wybrany przez Klienta sposób, jeśli jest to niemożliwe lub wiązałoby się z nadmiernymi kosztami.
  4. Klient może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności z umową jest niemożliwe lub wiąże się z nadmiernymi kosztami;
    2. Sprzedawca nie doprowadził treści/usługi cyfrowej do zgodności z umową;
    3. brak zgodności z umową utrzymuje się pomimo prób doprowadzenia do zgodności przez Sprzedawcę;
    4. brak zgodności jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy;
    5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wynika, że nie doprowadzi on treści/usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym terminie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
  5. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności treści/usługi cyfrowej z umową jest nieistotny.
  6. W przypadku niedostarczenia treści lub usługi cyfrowej, Klient powinien poinformować o tym Sprzedawcę. Jeżeli nie zostaną one dostarczone niezwłocznie lub w uzgodnionym dodatkowym terminie, Klient może odstąpić od umowy.
  7. Klient może odstąpić od umowy bez wcześniejszego wzywania do dostarczenia, jeśli:
    1. Sprzedawca oświadczył lub z okoliczności wynika, że nie dostarczy treści/usługi cyfrowej, lub
    2. uzgodniony termin dostarczenia był istotny dla Klienta, a Sprzedawca go nie dotrzymał.
  8. Reklamacje dotyczące niezgodności Produktu z umową należy składać na adres Sprzedawcy (korespondencyjny lub e-mailowy) wskazany w Regulaminie. Reklamacja powinna zawierać dane Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądanie. W przypadku niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Klienta do uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Klient może skorzystać z wzoru formularza reklamacyjnego (Załącznik nr 3).
  9. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od daty otrzymania, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej. Odpowiedź zostanie przesłana na adres e-mail Klienta lub w inny wskazany przez niego sposób.
  10. Postanowienia niniejszego paragrafu nie mają zastosowania, jeżeli umowa przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za pośrednictwem materialnego nośnika.

§ 10. Prawo Odstąpienia od Umowy

  1. Niniejszy rozdział określa zasady odstąpienia od umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta.
  2. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni, zgodnie z poniższymi postanowieniami. W celu skorzystania z tego prawa, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną) na adres wskazany w Regulaminie. Więcej informacji o prawie odstąpienia znajduje się w Załączniku nr 1 i 2 do niniejszego Regulaminu.
  3. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku umów dotyczących:
    1. świadczenia usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty, jeśli Sprzedawca w pełni wykonał usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany o utracie prawa do odstąpienia po wykonaniu usługi i przyjął to do wiadomości;
    2. dostarczania treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym i za które Klient jest zobowiązany do zapłaty, jeśli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany o utracie prawa do odstąpienia po rozpoczęciu świadczenia i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie otrzymania zgody;
    3. świadczeń dotyczących towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub w celu zaspokojenia jego zindywidualizowanych potrzeb (tzw. towar na zamówienie);
    4. świadczeń dotyczących nagrań dźwiękowych, wizualnych lub programów komputerowych dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    5. dostarczania dzienników, periodyków lub czasopism, z wyłączeniem umowy o prenumeratę;
    6. gdy cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, a które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    7. umów zawartych w drodze aukcji publicznej;
    8. świadczeń dotyczących rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, stają się nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  4. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Klient zobowiązuje się do zaprzestania korzystania z tej treści/usługi cyfrowej i jej udostępniania osobom trzecim.
  6. Jeżeli Klient zażądał rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, będzie zobowiązany do zapłaty kwoty proporcjonalnej do zakresu świadczeń spełnionych do momentu poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu.

§ 11. Konto Użytkownika

  • Sprzedawca tworzy dla Klienta Konto Użytkownika – indywidualny panel uruchamiany po rejestracji i zawarciu nieodpłatnej umowy na prowadzenie Konta. Umowa na prowadzenie Konta Użytkownika jest zawierana na czas nieokreślony.
  • Klient nie ma prawa udostępniać Konta Użytkownika osobom trzecim ani posiadać wielu Kont Użytkownika.
  • Założenie Konta Użytkownika jest niezbędne do uzyskania dostępu do panelu Konta, składania zamówień oraz dostępu do Produktów, o ile są one udostępniane w ramach Konta.
  • Sprzedawca przesyła na adres e-mail Klienta informacje dotyczące Konta Użytkownika. Klient samodzielnie ustawia hasło do Konta. Obowiązek ustanowienia indywidualnego hasła dotyczy również sytuacji, gdy hasło do rejestracji Konta zostało wygenerowane automatycznie przez system – po rejestracji Klient powinien niezwłocznie ustawić nowe hasło.
  • Klient może zażądać usunięcia Konta Użytkownika, informując o tym Sprzedawcę drogą e-mailową lub inną formą komunikacji, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia bez podania przyczyny.
  • Usunięcie Konta Użytkownika może wiązać się z utratą dostępu do Produktów udostępnionych w jego ramach.
  • Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć umowę na prowadzenie Konta Użytkownika:
    1. Z ważnych przyczyn, z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia (dotyczy Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta); za ważną przyczynę uznaje się w szczególności naruszenie Regulaminu, przepisów prawa lub działania sprzeczne z dobrymi obyczajami.
    2. Ze skutkiem natychmiastowym, bez podania przyczyny (dotyczy Klienta niebędącego Konsumentem ani Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta).

§ 12. Postanowienia Specjalne dla Przedsiębiorców

  1. Niniejszy paragraf odnosi się wyłącznie do Przedsiębiorców, którzy nie są Przedsiębiorcami na Prawach Konsumenta.
  2. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą (niebędącym Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta) jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  3. Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za niezgodność Towaru z Umową/wady rzeczy w stosunku do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta.
  4. Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć umowę Przedsiębiorcy (niebędącemu Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta) ze skutkiem natychmiastowym, przesyłając oświadczenie na adres e-mail lub korespondencyjny. Przedsiębiorca zrzeka się wszelkich roszczeń w tym zakresie.
  5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta.

§ 13. Opinie o Produktach

  1. Opinie dotyczące Produktów publikowane przez Sprzedawcę podlegają weryfikacji.
  2. Proces weryfikacji obejmuje m.in. porównanie danych osobowych Klientów lub szczegółów współpracy z informacjami posiadanymi przez Sprzedawcę, a także bezpośredni kontakt w celu potwierdzenia opinii lub wysyłanie dedykowanych linków do ich pozostawienia.
  3. W przypadku wątpliwości co do autentyczności opinii (czy pochodzi od osoby korzystającej z Produktów), Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jej niepublikowania.
  4. Publikowane opinie mają na celu przedstawienie korzyści płynących z korzystania z Produktów Sprzedawcy, zauważonych przez dotychczasowych Klientów.
  5. Sprzedawca nie stosuje opinii sponsorowanych ani barterowych.

§ 14. Postanowienia Końcowe

  1. W okresie występowania siły wyższej, Strony Umowy są zwolnione z odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeśli okoliczności siły wyższej stanowią przeszkodę w realizacji umowy. Dotyczy to również okresu bezpośrednio poprzedzającego lub następującego po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli jej oddziaływanie w tym czasie również utrudnia wykonanie umowy.
  2. Przez “siłę wyższą” rozumie się zdarzenie o charakterze losowym lub naturalnym, całkowicie niezależne od woli i działań Stron, niemożliwe do przewidzenia i zapobieżenia, w tym m.in. powódź, włamanie, wojna, akty terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego.
  3. Jeśli Klient ma miejsce zamieszkania/siedzibę poza krajem Sprzedawcy, powinien o tym poinformować Sprzedawcę, aby umożliwić prawidłowe rozliczenie podatku zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  4. W ramach korzystania z Produktów zabrania się dostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz działania w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
  5. Pozasądowe metody rozwiązywania sporów: Konsument ma możliwość skorzystania z:
    1. Stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu.
    2. Wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o mediację.
    3. Powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej zajmującej się ochroną konsumentów w celu uzyskania pomocy.
    4. Platformy ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn, takich jak: zmiany przepisów prawa (m.in. Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną), wiążące decyzje UOKiK, PUODO, orzeczenia sądowe, a także istotne zmiany czynników biznesowych wpływających na koszty świadczenia usług przez Sprzedawcę.
  7. Do umów zawartych przed datą wejścia w życie nowego Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dniu zawarcia Umowy przez Klienta.
  8. Prawem właściwym jest prawo polskie, z zastrzeżeniem ust. 10.
  9. Sądem właściwym jest sąd polski, z zastrzeżeniem ust. 10.
  10. W przypadku Klienta będącego konsumentem, postanowienia Regulaminu nie pozbawiają go ochrony wynikającej z przepisów prawa państwa jego zwykłego pobytu, których nie można wyłączyć na mocy umowy. Jeśli przepisy te są dla konsumenta korzystniejsze i nie można ich wyłączyć umownie, znajdą one zastosowanie w umowie zawartej między Klientem a Sprzedawcą.
  11. Zasady przetwarzania danych osobowych są uregulowane w Polityce prywatności.
  12. Regulamin obowiązuje od dnia 01.09.2024.

ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU POUCZENIE O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni, bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umów o świadczenie usług) / od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia (inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa) weszła w posiadanie rzeczy. W przypadku rzeczy dostarczanych partiami – termin liczy się od dnia wejścia w posiadanie ostatniej z rzeczy. W przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez oznaczony czas – termin liczy się od chwili wejścia w posiadanie pierwszej z rzeczy przez Państwa lub wskazaną osobę trzecią.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną).

Nasze dane do kontaktu: Grupa EduMatyka Zofia Zielińska-Kolasińska, Kazimierzów 5a, 05-310 Kałuszyn, e-mail: kontakt@prawdziwamatematyka.pl

Mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy (Załącznik nr 2), jednak jego użycie nie jest obowiązkowe. Aby dotrzymać terminu odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację o wykonaniu przysługującego prawa przed jego upływem.

Skutki Odstąpienia od Umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o odstąpieniu. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu tych samych metod płatności, jakie Państwo użyli w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzili się Państwo na inne rozwiązanie; w żadnym wypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Proszę odesłać lub przekazać nam Produkt niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli odeślą Państwo rzecz przed upływem 14 dni.

Będą Państwo zobowiązani ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, o ile Oferta nie stanowi inaczej.

Odpowiadają Państwo wyłącznie za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.

Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.


ZAŁĄCZNIK NR 2 DO REGULAMINU WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(Formularz ten należy wypełnić i odesłać wyłącznie w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Ja/My* [imię i nazwisko/nazwa Klienta] niniejszym informuję/informujemy* o odstąpieniu od umowy zawartej w dniu* [data] dotyczącej*/polegającej na* [opis produktu/usługi].

[Imię i nazwisko Klienta] [Adres Klienta]

[Podpis Klienta] (tylko jeśli formularz jest wysyłany w wersji papierowej)

Data: ………………………………………

*wypełnić


ZAŁĄCZNIK NR 3 DO REGULAMINU FORMULARZ REKLAMACJI

(Wypełnij formularz w przypadku chęci złożenia reklamacji dotyczącej niezgodności Towaru z Umową lub wad Produktów Cyfrowych)

Dotyczy zamówienia nr: __________ z dnia __________ Dotyczy produktu: ______________ [opis produktu]

Informuję, iż zakupiony przeze mnie produkt jest niezgodny z umową. Niezgodność Produktu z umową polega na: __________________ Niezgodność została stwierdzona w dniu _______________.

Z uwagi na powyższe, proszę o: ________________ (proszę wskazać swoje żądanie, np. usunięcie wady, wymianę produktu, obniżenie ceny, zwrot pieniędzy).

[Imię i nazwisko Klienta] [Adres Klienta]

[Podpis Klienta] (tylko jeśli formularz jest wysyłany w wersji papierowej)

Data: ………………………………………

*wypełnić

Przewijanie do góry