Osoby z dyskalkulią często odczuwają frustrację i zniechęcenie w trakcie nauki matematyki. Nawet jeśli starają się jak najlepiej zrozumieć materiał, ich trudności wynikają z głębszych problemów neurologicznych, a nie z braku wysiłku. To prowadzi do częstych nieporozumień zarówno w domu, jak i w szkole, gdzie dzieci mogą być niesłusznie oceniane jako leniwe lub mało zdolne.
Trudności w koncentracji na zadaniach matematycznych to kolejny problem, z którym zmagają się osoby z dyskalkulią. Matematyka wymaga skupienia i umiejętności logicznego myślenia, które dla wielu uczniów są trudne do osiągnięcia w obliczu dyskalkulii. Dzieci z tym zaburzeniem często unikają matematyki, co tylko pogłębia ich problemy w nauce.
W wyniku ciągłych trudności z matematyką wiele osób z dyskalkulią rozwija niską samoocenę. Poczucie, że są „gorsze” od rówieśników, może wpływać na ich ogólną motywację do nauki i rozwój emocjonalny. To dlatego tak ważne jest, aby nauczyciele i rodzice rozumieli naturę tego zaburzenia i odpowiednio wspierali dzieci w ich trudnej drodze edukacyjnej.
#dyskalkulia