PM4 SP – moduł 5: mnożenie cz. II

Obecny status
Nie zapisany
Cena
126,00 zł
Rozpocznij
Liczba lekcjiŁączny czas trwania nagrańŚrednia długość nagrańLiczba plików pdf do pobrania
8+12 godziny
20 minut
18 min/lekcja14

W tym module uczniowie uczą się mnożenia liczb dwucyfrowych przez liczby dwucyfrowe. Zamiast od razu przechodzić do gotowego algorytmu pisemnego, dzieci stopniowo budują zrozumienie, pracując najpierw z modelami wizualnymi, a następnie z iloczynami częściowymi.

Początkowo uczniowie korzystają z modelu pola powierzchni prostokąta i tabeli rzędów wielkości do mnożenia wielokrotności 10 przez liczby dwucyfrowe. Następnie rozszerzają zdobytą wiedzę i uczą się obliczania iloczynów częściowych, dzięki czemu przechodzą do obliczania iloczynów korzystając z prawa rozdzielności mnożenia względem dodawania.

Co zawiera ten moduł?

Mnożenie liczby dwucyfrowej przez wielokrotność 10

Dzieci uczą się mnożenia prostych liczb przy pomocy modeli pola prostokąta i tabeli rzędów wielkości, co ułatwia przejście do trudniejszych działań.

Modelowanie iloczynów częściowych

Uczniowie obliczają iloczyny liczb dwucyfrowych, dzieląc je na mniejsze części – w oparciu o prawo rozdzielności mnożenia względem dodawania.

Od modeli do tradycyjnego algorytmu

Krok po kroku uczniowie przechodzą od dwóch do czterech iloczynów częściowych, by finalnie zrozumieć, jak działa klasyczny algorytm mnożenia pisemnego.

Przejście do obliczeń bez modeli

Dzięki wcześniejszym etapom uczniowie potrafią stosować algorytm mnożenia samodzielnie i pewnie – bez konieczności rysowania czy wspomagania się modelami.


Dlaczego ten moduł jest ważny?

To nie tylko nauka kolejnego algorytmu. Moduł 5 rozwija myślenie matematyczne, pokazuje logiczne struktury stojące za mnożeniem i umożliwia dzieciom zrozumienie, a nie tylko zapamiętanie działań.

Kurs - zawartość

Wprowadzenie
Rozdział I: Mnożenie liczby dwucyfrowej przez wielokrotność liczby 10
Rozdział II: Iloczyny częściowe a tradycyjny algorytm mnożenia
Potwórzenie i sprawdzian
Lekcja - zawartość
Ukończono 0% Kroki: 0/1
Przewijanie do góry