
Liczba lekcji | Łączny czas trwania nagrań | Średnia długość nagrań | Liczba plików pdf do pobrania |
---|---|---|---|
25+1 | 5 godzin 45 minut | 14 min/lekcja | 32 |
Moduł ten koncentruje się na różnych sposobach przedstawiania liczb większych od 1 jako liczby mieszane i ułamki niewłaściwe. Uczniowie uczą się zamiany między tymi postaciami, porównywania ułamków oraz wykonywania działań na liczbach mieszanych. Ostatni rozdział dotyczy interpretowaniu ułamka jako ilorazu.
Reprezentowanie i porównywanie liczb większych od 1
W pierwszym rozdziale uczniowie badają równoważność różnych form zapisu liczb większych od 1. Korzystają z modeli wizualnych, takich jak osie liczbowe i modele paskowe. Ćwiczą różne sposoby rozkładania ułamka i liczby całkowitej, aby lepiej zrozumieć zamianę pomiędzy tymi dwiema postaciami.
Następnie uczniowie rozwijają umiejętność porównywania ułamków większych od 1, stosując różne strategie.
Operacje na liczbach mieszanych
Rozdział II poświęcony jest dodawaniu i odejmowaniu liczb mieszanych i ułamków. Uczniowie zapoznają się z różnymi strategiami wykonywania takich obliczeń. Uczą się rozbijać odjemną i odjemnik w sprytny sposób tak, aby uniknąć mechanicznych obliczeń i wykazać się elastycznością myślenia.
Ułamek jako iloraz
Ostatnia część modułu wprowadza interpretację ułamka jako wyniku dzielenia. Uczniowie analizują kontekst podziału, np. podział 7 ciastek między 3 osoby jako równanie: \(7 : 3 = \frac{7}{3}=2\frac{1}{3}\)
Uczniowie stosują modele pola powierzchni i modele paskowe, aby dokładnie zrozumieć tę koncepcję i zobaczyć powiązania między dzieleniem a ułamkami.