Prawdziwa Matematyka

Klucze do sukcesu w nauce!

Badania naukowe pokazały, że duży wpływ na osiągnięcie sukcesu w nauce mają:

  • poczucie kontroli nad procesem własnej edukacji,
  • motywacja wewnętrzna ucznia.
KONTROLA

Kontrola, o której mowa, to swoboda w doborze tematów oraz form pracy, a także możliwość dowolnej zmiany kierunku badań, jeżeli w trakcie nauki zainteresowania dziecka ulegną zmianie.

MOTYWACJA WEWNĘTRZNA

Wewnętrzna motywacja pojawia się w momencie, gdy nauka dostarcza dziecku pozytywnych bodźców i daje satysfakcję, co z kolei zachęca je do zwiększania wysiłku. Wpada ono w stan, który jest samonapędzający i popycha je szybko do przodu.

Na motywację pozytywny wpływ ma odczuwanie przez dziecko, że staje się w czymś coraz lepsze. Wysoka samoocena związana jest z otrzymywaniem częstych i precyzyjnych informacji zwrotnych dotyczących efektów jego pracy.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na motywację do nauki jest dobór zadań, z którymi mierzy się dziecko. Ważne jest, aby zadania były:

  • interesujące dla dziecka,
  • sformułowane w sposób jasny i zrozumiały,
  • miały sens.
BRAK MOTYWACJI LUB KONTROLI -> PORAŻKA

Uczniowie ponoszą porażkę w nauce, gdy:

  • przestają rozumieć materiał,
  • to, czego mają się uczyć, przestaje być zbieżne z ich własnymi celami,
  • nie mają kontroli nad tym czego, oraz w jaki sposób, się uczą.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *