,

PM4 SP – moduł 9: liczby dziesiętne

324,00 

Pierwszy krok w świat liczb dziesiętnych!
Uczniowie poznają dziesiąte i setne części jedności, uczą się zapisu i porównywania liczb dziesiętnych oraz wykorzystują je w zadaniach praktycznych i obliczeniach pieniężnych.

Kategorie: ,

Witamy w Module 9 kursu matematyki dla klasy 4! To właśnie tutaj uczniowie po raz pierwszy poznają liczby dziesiętne – naturalne przedłużenie wiedzy o ułamkach. Wprowadzamy liczby dziesiętne w sposób wizualny i intuicyjny, bazując na rzeczywistych jednostkach miary i wcześniejszych doświadczeniach z ułamkami zwykłymi. Kurs został zaprojektowany tak, aby nie tylko nauczyć zapisu i odczytu liczb dziesiętnych, ale również ich praktycznego zastosowania – od mierzenia długości po zarządzanie pieniędzmi.

Kurs został zaprojektowany tak, aby nie tylko nauczyć zapisu i odczytu liczb dziesiętnych, ale również ich praktycznego zastosowania – od mierzenia długości po zarządzanie pieniędzmi.

*** Dowiedz się więcej o kursie Prawdziwej Matematyki dla klasy 4 SP. ***

Czego uczymy w tym module?

Część I: Od ułamków do liczb dziesiętnych – pierwsze kroki

Na początku uczniowie poznają dziesiąte części znanych jednostek – centymetrów, metrów, litrów i kilogramów. Uczą się przedstawiać te wartości zarówno w postaci ułamków zwykłych (np. \(1\over10\)), jak i dziesiętnych (np. \(0{,}1\)), używając osi liczbowych, modeli paskowych i diagramów. Stopniowo przechodzą do setnych części, rozumiejąc związek: 10 setnych to 1 dziesiąta.

Dzięki tabeli wartości dziesiętnych uczniowie uczą się poprawnie zapisywać liczby dziesiętne oraz rozumieć znaczenie miejsc po przecinku. To fundament, który rozwija intuicję dotyczącą pozycyjnego systemu dziesiętnego i przygotowuje do wykonywania działań arytmetycznych.

Co zyskasz w tej części?

  • Zrozumienie, czym są dziesiąte i setne części jednostek.
  • Umiejętność zapisu ułamków w postaci liczby dziesiętnej.
  • Korzystanie z tabeli rzędów wielkości i osi liczbowej do odczytywania i modelowania liczb.
  • Rozwój intuicyjnego rozumienia systemu dziesiętnego.

Część II: Porównywanie liczb dziesiętnych

W tej części uczniowie uczą się porównywać liczby dziesiętne z wykorzystaniem rzeczywistych kontekstów: długości, masy, objętości i pieniędzy. Stosują znaki <, > i =, rozpoznają typowe błędy (np. mylenie liczby cyfr po przecinku z wartością liczby). Uczą się również identyfikować równoważne liczby dziesiętne i tłumaczyć swoje rozumowanie za pomocą modeli.

To ważny etap w budowaniu pewności siebie i precyzyjnego myślenia matematycznego.

Co zyskasz w tej części?

  • Umiejętność porównywania liczb dziesiętnych w praktycznych kontekstach.
  • Świadomość typowych błędów i sposobów ich unikania.
  • Pewność w posługiwaniu się liczbami dziesiętnymi w codziennym życiu.

Część III: Dodawanie i odejmowanie liczb dziesiętnych

W kolejnej części uczniowie rozszerzają swoje umiejętności o dodawanie i odejmowanie liczb dziesiętnych. Operują na równoważnych ułamkach dziesiętnych i stosują strategie takie jak ,,wyrównywanie” liczby cyfr po przecinku, dopełnianie do pełnych jednostek i wizualizacja za pomocą modeli.

To przygotowanie do dokładniejszych obliczeń w wyższych klasach – ale wciąż oparte na zrozumieniu, a nie tylko algorytmach.

Co zyskasz w tej części?

  • Umiejętność dodawania i odejmowania liczb dziesiętnych.
  • Stosowanie ułamków dziesiętnych w działaniach.
  • Rozumienie operacji dzięki modelom wizualnym.

Część IV: Liczby dziesiętne w świecie pieniędzy

Finał modułu to zastosowanie zdobytych umiejętności w świecie realnym: pieniądzach. Uczniowie uczą się wyrażać kwoty w postaci liczb dziesiętnych, przeliczać grosze na złote i w drugą stronę, rozwiązywać zadania tekstowe oraz wykonywać podstawowe działania arytmetyczne (dodawanie, odejmowanie, a także mnożenie i dzielenie) z użyciem liczb dziesiętnych.

To doskonałe połączenie nauki matematyki z życiem codziennym.

Co zyskasz w tej części?

  • Umiejętność pracy wartościami pieniężnymi wyrażonymi w formie liczb dziesiętnych.
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych z wykorzystaniem czterech podstawowych działań.
  • Przygotowanie do praktycznego zarządzania pieniędzmi i matematyki finansowej.

Dlaczego warto wybrać Moduł 9?

Każda lekcja została opracowana tak, aby budować zrozumienie krok po kroku – od podstaw po praktyczne zastosowania. Uczniowie nie tylko poznają liczby dziesiętne, ale także uczą się ich używać w codziennym życiu.


Specyfikacja kursu:

  • Liczba lekcji: 23+1
  • Łączny czas nagrań: 6 godzin
  • Średnia długość nagrań: 16 min/lekcja
  • Liczba plików PDF do pobrania: 45

Zacznij już dziś!

Wykupując kurs, dostajesz dostęp do zawartości na 180 dni.

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.

Przewijanie do góry