Prawdziwa Matematyka

Czym się różni NAUCZYCIEL MATEMATYKI od PRAWDZIWEGO MATEMATYKA?

NAUCZYCIEL MATEMATYKI

W „matematyce szkolnej”, nauczyciel postrzegany jest jako fontanna tryskająca wiedzą.

Nauczyciel rozumie, że matematyka obejmuje przeróżne fakty, umiejętności, wzory oraz algorytmy.

Nauczyciel wierzy, że matematyka może być przekazana, wytłumaczona, wyćwiczona i nauczona, o ile on sam będzie z nią dobrze obeznany, a uczniowie pilni.

Przy takim podejściu, większość uczniów nie postrzega matematyki jako kreatywnego zajęcia, tylko jako coś, co musi być wytłumaczone przez nauczyciela, następnie wyćwiczone i zastosowane.

PRAWDZIWY MATEMATYK

Prawdziwy matematyk buduje swoje rozumienie poprzez konstruowanie zależności, dostrzeganie schematów i szukanie możliwości przenoszenia ich na inne zagadnienia, poprzez uogólnianie twierdzeń oraz poszukiwanie eleganckich rozwiązań.

Prawdziwy matematyk tworzy nową matematykę po to, aby rozwiązywać realne problemy, wyjaśniać dostrzeżone zależności i badać hipotezy.

U podstaw Prawdziwej Matematyki leżą kreatywność oraz chęć komunikowania swoich odkryć innym.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *